Registrer din bedrift i Digitoll

For å komme i gang med Digitoll, er det viktig at du starter med å registrere virksomheten din allerede nå.

Hvordan registrere seg?

Du registrer virksomheten ved å fylle ut skjemaet i lenken under. Tolletaten gir deg svar på e-post innen to arbeidsdager etter at søknaden er behandlet. Etter at søknaden din er behandlet vil du få tilgang og en veiledning for å komme i gang med Digitoll.

a11y-title

Registrer deg her

Hva vil det si å registrere seg?

Ved å registrere seg får virksomheten tilgang til Tolletatens API for melde- og opplysningsplikt og Digitoll-ekspedisjonsenheten i Tvinn. Å registrere virksomheten din medfører ingen forpliktelser og Tolletaten tar heller ikke betalt for selve registreringen.

Digitoll API’ene brukes for å utveksle og behandle data mellom dine egne fagsystemer og Tolletatens systemer.

I Digitoll-ekspedisjonsenheten i Tvinn kan du sende inn deklarasjon inntil 5 dager før grensepassering. Deklarasjoner sendt inn til denne ekspedisjonsenheten kan behandles av Tolletaten før grensepassering, og hvis alt er i orden vil den ferdig behandlet når grensepassering blir registrert. 

Du er registret. Hva nå?

I lenken under finner du veiledning for hvordan du begynner å bruke Digitoll.

a11y-title

Veiledning for å komme i gang med Digitoll

Oppdatert: 16.12.2024