Registrer din bedrift i Digitoll
For å komme i gang med Digitoll, er det viktig at du starter med å registrere virksomheten din allerede nå.
Hvordan registrere seg?
Du registrer virksomheten ved å fylle ut skjemaet i lenken under. Tolletaten gir deg svar på e-post innen to arbeidsdager etter at søknaden er behandlet. Etter at søknaden din er behandlet vil du få tilgang og en veiledning for å komme i gang med Digitoll.
Registrer deg her
Hva vil det si å registrere seg?
Ved å registrere seg får virksomheten tilgang til Tolletatens API for melde- og opplysningsplikt og Digitoll-ekspedisjonsenheten i Tvinn. Å registrere virksomheten din medfører ingen forpliktelser og Tolletaten tar heller ikke betalt for selve registreringen.
Digitoll API’ene brukes for å utveksle og behandle data mellom dine egne fagsystemer og Tolletatens systemer.
I Digitoll-ekspedisjonsenheten i Tvinn kan du sende inn deklarasjon inntil 5 dager før grensepassering. Deklarasjoner sendt inn til denne ekspedisjonsenheten kan behandles av Tolletaten før grensepassering, og hvis alt er i orden vil den ferdig behandlet når grensepassering blir registrert.
Du er registret. Hva nå?
I lenken under finner du veiledning for hvordan du begynner å bruke Digitoll.
Veiledning for å komme i gang med Digitoll
Oppdatert: 16.12.2024